woensdag 24 februari 2016

¡Comfort Food: Vermuteria Carmelitas Tapas Barcelona!

UIf the sun is shining and the days are getting longer, I am dreaming of traveling....
When I visited Barcelona a year ago, I saw a lot of bars where you could drink vermouth. How can this old fashioned drink, which my aunts used to like in the seventies, be so popular? I didn’t taste it that time, but when I went back last August, drinking vermouth was on my To-Do list! 


The place to be for a good vermouth is CarmelitasTapas Raval. Housed in a former convent, you can enjoy several vermouth’s in the beautiful restaurant or at a terrace under the shade of a great tree to watch the street-life at the Raval neighborhood. Since I had good lunch, I skipped the delicious food and tapas, but I am sure I will be back to have a Carmelitas vermouth (still can't find this brand in the Netherlands...) and a delicious dinner or tapas at the beautiful decorated bistro.











Foto's
¡Muy Bien!

Carmelitas Tapas Raval
C/ del Dr. Dou 1
Barcelona


Wanneer de zon weer gaat schijnen en de dagen langer worden, heb ik zin om op vakantie te gaan. Toen ik een verleden jaar in Barcelona was, zag ik heel veel bars waar vermout op de drankkaart stond. Hoe kan zo'n ouderwets drankje, dat mijn tantes in de jaren zeventig graag dronken, zo populair zijn? Ik heb het toen niet geproefd, maar toen ik in Augustus weer in Barcelona was, stond het hoog op mijn To-Do lijstje! De plek om een lekker glas vermout the drinken is CarmelitasTapas Raval. Deze vermuteria is gevestigd in een oud klooster, waar je verschillende soorten vermout kunt proeven in het stijlvolle restaurant of buiten op het terras, onder een grote boom in de schaduw waar je het straatleven van Raval aan je voorbij ziet gaan. Omdat ik die dag al uitgebreid geluncht had, sloeg ik de heerlijke tapas over, maar ik weet zeker dat ik de volgende keer wanneer ik in Barcelona ben, terugga om van een heerlijke Carmelitas vermout (helaas kan ik dit merk in Nederland niet vinden) en een lekker diner of tapas in de sfeervolle bistro te genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten