vrijdag 3 oktober 2014

¡Guest Blogger: Binti Home: Warm home styling with Flowers!

Terwijl Anneke nu heerlijk aan het genieten is van vakantie heb ik, Souraya van Binti Home Blog, deze gastblog geschreven. Bedankt voor de uitnodiging Anneke! Ik weet dat ¡Muy-Bien! staat voor datgene dat je gelukkig maakt, waar je happy van wordt. Het leek mij dan ook voor deze gastblog toepasselijk om te laten zien waar ik happy van word.

Via: Binti Home

Kleur
Ik word ontzettend blij van bloemen en kleur. Dit staat dan dit ook mooi in verband met elkaar want ik houd met name van natuurtinten in een mooie vergrijsde uitvoering. Mijn lievelingskleur is okergeel en voeg hier mosgroen, zand/grijstinten en rood/oranje tinten aan toe en je hebt een warm, natuurlijk en bijna herfstachtig kleurenpalet.

Styling met bloemenBloemen geven een interieur iets persoonlijks, je kan er alle kanten mee op! Zo houd ik vooral van het maken van wildboeketten, ik kies willekeurig wat losse bloemen uit die samen een mooi kleurenpalet vormen. Ik let hierbij op vorm, grootte en kleur.  Op de bovenste foto koos ik voor de kleuren rood/oranje en groen in een transparante vaas van Ikea.  Je kan deze accentkleuren doorvoeren door het gebruik van kaarsen. Ik zweer bij de kaarsen van Dille & Kamille, verkrijgbaar in allerlei verschillende kleuren, prachtig!
Hannah Lemholt
De tweede foto is gemaakt door één van mijn favoriete bloggers/fotografen, Hannah Lemholt
Haar blog is adembenemend mooi en elke blog laat een apart stukje magie zien. Heel inspirerend! Op haar foto zie je bloemen in de tinten zacht geel, oud roze en mosgroen wat zorgt voor een zachter kleurenpalet. Ze heeft wat bloemen in een vaas gezet maar ook wat losse blaadjes bij elkaar, erg sfeervol! Het hout van het bankje en het gebruik van linnen sluiten hier mooi bij aan. Dit soort beelden inspireren mij om nog meer gebruik te maken van bloemen in mijn styling en interieur.  


Via: Binti Home
AccentkleurenMet bloemen heb je de mogelijkheid om door middel van kleur en type bloem steeds een andere uitstraling te creëren. Hierboven maakte ik een boeket van paarstinten en groentinten bij elkaar. De groene vaas zorgt voor een sterk contrast wat het geheel een krachtig en sfeervolle uitstraling geeft. In de sfeersetting links heb ik ook gebruik gemaakt van kleur maar dan  in de kussens. De bloemen heb ik hier subtiel op afgestemd en staan in een grijze karaf voor een zacht contrast.

Houd jij ook zo van bloemen in je interieur? En hoe pas je dit toe? Ik ben benieuwd! Fijne dag, groetjes Souraya  / Binti Home Blog 


While Anneke is enjoying her vacation, did I, Souraya from Binti Home Blog, wrote this guest-blog. Thanks for the invitation Anneke! I know that ¡Muy-Bien! Means evrything that makes you happy. So to me this is a good theme for this guestblog, to show you what makes me happy.
Color
I get so happy by flowers and color. This matches each other because I love the colors of nature, in a greyish style. My favourite color is ocher and add some moss-green, sand/greys and some red/oranges and you have a warm, natural autumn color palette.
Styling with flowers
Flowers add a personal touch to your home. I love to make bouquets from field-flowers, from all kind of flowers in matching colors. Shape, size and color are important for the flowers I choose. A the picture above I choose red/orange and green in a translucent vase from Ikea. It is nice to match them with some candles. My favourites are the candles by Dille & Kamille, whcih they have in many more colors. Beautiful!
Hannah Lemholt
The second picture is from one of my favourite blogger/ photographer Hannah Lemholt. Her blog is breathtaking, and every blog shows a piece of magic. Very inspiring! At her pictures you see flowers is soft yellow, pink, moss-green, which make a softer styling. She put some flowers together but also some petals, very stylish. It matchs very good with the wood and the linen. This kind of pictures inspire me to use even more flowers in my styling and interiors.
Accent colorsEvery time you change the flowers at your home, you' ll have a different style. I used some purple flowers for the picture above. The green vase adds a fine contrast to the flowers and y also used matching cushions. I used a grey vase to add a natural style. Do you also like flowers in yoir interior? How do use them? I am curious!


Have a nice day! Souraya / Binti Home Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten