maandag 13 januari 2014

¡Moodboard Monday #4: Trends 2013 – 2014!

Het eerste blog dat ik voor ¡Muy Bien! Schreef, ging over de trends die ik verwachtte in 2013 te gaan zien. Ik dacht dat Optimism (plusjes), Green, Nomads, Upcycling en Involvement een grote rol zouden gaan spelen en dat is ook inderdaad het hele jaar door een thema in mijn blogs geweest.

Daarnaast waren veertjes, dip- dye, catussen en vetplantjes, wit keramiek, marmer, Marokkaans servies, (roze) koper en messing, kelims, grote glazen flessen en veel DIY en industrial terug te zien in mode en interieur.

Via: 1, 2, 4, 5, 14, 15, 17

Other pictures by ¡Muy Bien!

Voor 2014 verwacht ik de volgende trends:

¡Seventies!: grote glazen flessen, plantenhangers, vetplanten, lange rokken, hippie style en veilingkistjes. We zijn er in 2013 al mee gestart, maar hebben er nog geen genoeg van.

¡Industrial!: zwart, looplamp, koper, messing, beton, glas, gloeilampen ongeverfd, oud school- en kantoor meubilair. Stoer, simpel en mooi.

¡Handmade!: Breien, haken, kleien, maskingtape, koken, inmaken, volkstuin, maar ook duurzaam design. We gaan bewuster om met dat wat we hebben en zelf maken is helemaal hip.

¡Sharing en Swapping!: Instagram, Twitter, ruilen is het nieuwe kopen, samen gebruiken van spullen, aandacht voor elkaar, Blog - / Instaswap en elkaar via lunches of shoppingtours ontmoeten. We delen via social media veel met elkaar; niet alleen foto's en berichtjes maar ook kadootjes. Niet gebruikte kleding en spullen worden geruild.

¡Colorful!: Volgens Pantone wordt Radiant Orchid DE kleur voor 2014! Naast lila gaan we volgens mij ook veel pastels zien en blijven (oranje)geel en groen nog wel even in beeld. Paars en donkerblauw worden volgens mij ook helemaal de kleuren voor 2014!

Via: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15,

17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25

Other pictures by ¡Muy Bien!

Maak jij wel eens een moodboard en zou je het leuk vinden deze op ¡Muy Bien! terug te zien? Mail me dan!

¡Happy Monday!



The first blog I wrote for ¡Muy Bien! Was about all the trends I expected to see in 2013. Optimism (crosses), Green, Nomads, Upcycling an Involvement were the trends that I expected to see in 2013. It came true but next to that we saw a lot of feathers, dip-dye, cacti and succulents, whit ceramic, marble, Moroccan pottery, (pink) copper and brass, kilims, big vases and bottles of glass, and lots of DIY and industrial in fashion and interior. For 2014 I expect the following trends:
¡Seventies!: Big bottles of glass, plant hangers, succulents, long skirts, bohemian look and crates. We started with them, but we still don't have enough!
¡Industrial!; black, electricity bulbs, copper, brass, concrete, glass, raw and unpainted, old school and office furniture. Raw, simple and beautiful.
¡Handmade!: knitting, crocheting, clay, maskingtape, cooking, preserving, urban gardening but also sustainable design. We are more aware of the things we have and DIY is so trendy.
¡Sharing and Swapping!:Instagram, Twitter, swapping is the new buying, using things together, attention to each-other, Blog-/ Instaswap, meeting IRT through lunches or shopping tours. We share a lot by social media but also send presents. Things we don't need are changed.
¡Colorful!:Pantone choose Radiant Orchid as THE 2014 color. Next to lilac I think we will see a lot of soft colors and are  (orange) yellow and green still trendy. Purple and dark Blue are the 2014 colors to my opinion.

If you like to make Moodboards and you would like to share them at ¡Muy Bien!, please mail me. ¡Happy Monday!

4 opmerkingen:

  1. Hey Anneke,

    Wat leuk om mijn dip & dye kaarsen op je blog terug te zien :)
    Fijne dag!

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie collages hoor.
    ik ben net je blog gaan volgen, heel leuk.

    Liefs Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door je reactie maar even op je blog gaan kijken. Ik schaam me diep, maar kom de laatste tijd gewoon te weinig op blogs van andere. Echt jammer, maar ik ben al blij als ik zelf tijd genoeg heb om een blog te maken. Wat een mooie inspiratie moodboard heb je gemaakt. Ik heb deze voor het eerst in photoshop gemaakt, maar hoop dat ik er wel wat sneller in wordt want jeetje wat een werk :)

    Ik ga nog even bij je andere berichtjes neuzen!

    Liefs Suus

    BeantwoordenVerwijderen